AVS Registrazioni HD 3D





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AVS Research

Viale Cirene 18

20135 Milano

Mail: info@andreavonsalis.it

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La sala di registrazione AVS, adatta per registrazioni fino ad un trio, con un interessante Steinway A del 1985 (tasti in avorio, meccanica praticamente nuova), tenuto per 35 anni in una sala a temperatura e umidità costanti senza essere suonato, ha ripreso nuova vita accordato, intonato e regolato a 432 Hz da Roberto Solofrizzo (accordatore del Teatro alla Scala e restauratore del pianoforte di Liszt del medesimo teatro). Per comodità il monitor viene eseguito nella medesima sala per consentire agli artisti di valutare immediatamente la qualità della ripresa. Dal punto di ascolto la risposta in frequenza del sistema è quella che vedete sotto e la dinamica e il MOL dei pur piccoli Neumann O120 è adeguata per una riproduzione al medesimo livello SPL del live. Registrazione AVS in doppio binaurale 48kHz/32 bit dell’ultimo percorso di formazione AVS-PAT effettuato del concerto live finale con il M° Brighenti scaricabile da questa pagina.

Link YouTube del percorso di formazione del M° Lucia Brighenti.

Link YouTube concerto Halfhour AVS 48/32 doppio binaurale Lucia Brighenti - Liszt e Bach.


Download here A.v.S Brighenti Halfhour 48/32 Liszt and Bach.wav

Approx. 700 MB.

Download here A.v.S Brighenti Halfhour 48/32 Liszt and Bach remastered with A.v.S. software Steinway D like sound from A model seen in the photo.wav

Approx 700 MB


This is a “double binaural” Andrea von Salis® recording and presents no compressions, equalizations or artificial effects. You can obtian the totally realistic 3D reconstruction of the piano if you follow some simple rules. You have to listen at a vertex of an equilateral triangle where the other two points are the speakers oriented to the listening point. The midrange and the tweeter have to be to be aligned with your ears in height (approx, at 110 cm of height), the sides of the triangle should be at least 4m and the frequency response of the system must be as linear as possible, typically as reproduced in the figure below, +/- 1,5 dB from 40 Hz to 20.000 Hz. Minimum SPL of each speaker 100 dB at 1m (60-20000 Hz). If you respect these rules you will obtain at home the same “magic” sound and soundstage that have been heard at the live performance from the listening point represented in the picture below. Applauses have been cut but some sounds of the public are still present in the recording.